Monday, May 5, 2008

PeMerGiaN......sUaTu KehiLanGan....

Pemergianmu bukan untuk ditangisi...
Bukan jua untuk diratapi...
Tetapi...
Sebagai bukti ...
Yang hidup akan mati...
Itu yang pasti...
Janji Illahi...


Titt......tittt......

Tetiba aku dapat msg dari mak sedara aku, waktu on de way g tgk AIM.....

"Ustaz Rizal meninggal ari nie...kat Temerloh....."

Aku terkejut sangat2....Allahyarham muda lagi....awal 30-an....aku tanya gak mak sedara aku, meninggal sebab aper......kena timpa pokok kat temerloh.....ribut......

Then aku sebarkan kat kawan2 aku....ramai yg terkejut.....mlm plak, waktu dalam PWTC, kawan2 yg lain plak forward2 msg kat aku......Allahyarham baik sangat...act dier warden asrama kiterorg...memang sporting...petang2 main bola tampar sesama.....x pon, kadang2 main bola sepak kat padang.....

Urmsss....da sampai ajal dier....da sampai masanyer....kiter yang hidup nie, blom tentu lagi bila.....


"Sesungguhnya org paling bijak ialah mereka yang selalu mengingati mati........."

Dan janji Allah, Dia x kan lewatkan sesaat atau cepatkan sesaat, andai tiba ajal hamba-Nya....

Al-Fatihah tuk Allahyarham Ustaz Rizal...moga rohnyer ditempatkan dikalangan org yang beriman....Amin......


*moga kiter juga ditempatkan dikalangan org2 beriman dan beramal soleh...sama2lah kiter memperbaiki diri dan mempertingkatkan amalan.....



~fazli~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

No comments: