Tuesday, September 21, 2010

HoLIDaY ke Genting n KL....

Hi guys.....

*fuhhhhh....dapat gak aku hupdate blog aku....

LOKASI : Bilik Mengkuang 2, Hotel Seri Malaysia Genting
MASA : 9.25pagi (di tgh2 sesi ceramah...hahaha)

Menjadik gak plan aku nak berjalan2 sambil cuti2 @ melawat rakan2 di UPM @ beraya & memohon maaf di Syawal ini....chewaahhhh.....*tol erk Halim...????hahahha

Act aku kena hadir kursus nie (anjuran unit aku) kat Genting....2 ari...bermula semalam (Isnin) sampai petang nie.....after got the exact date, aku pon memulakan perancangan aku dengan teliti....hehe

Aku mtk cuti 2 ari, ari khhmis n jumaat ngan bos aku....n smlm aku dapat tau yang cuti aku dah lulus....thanx Dato'...so dats mean aku xmasuk opis seminggu....hehee~

Isnin n selasa kursus.....rabu, claim hari perjalanan.....khamis n jumaat cuti.....hooooraaayyyyyy....!!!!!

19 Sept 2010

Jadi, bermula la pengembaraan aku ke kl pada hari Ahad bersama adik aku, Iera n kwn aku, Angah(laki) n Along(pompuan)......kiterorg bertolak dari Kuantan jam 11.45pagi...tue pon selepas mendengar sekarung nasihat drpada ayah Along....ex my teacher...jgn bwk laju sgt..borak2 jangan pandang tepi...kalo penat, gilir2..semua la...nasihat seorg ayah...huhu..act janji kul 10.30 nak gerak...tp atas sebab2 yg xdapat dielakkan, terpaksa delay....Angah punya hal ler nie...hehe

On de way tue, memang riuh giler dalam keter...sronok2....lama xriuh2 camtu....hahhaa....odw ke kl tue, kami terpaksa berhenti rehat 2kali, memandangkan Angah terpaksa menunaikan 'hajat'nya...hehe....Angah lagikkk.....

Destinasi pertama kami ialah ke Nilai...umah kakak aku..sampai2 Nilai pon dah kul 4lebey kalo xsilap...makan2....usik2 Faiha yang sememangnyer xnak ngan Pak Lang dier...borak2....mtk peta....(*peta?????jalan ke Poli Shah Alam...hehe)...then kiterorg gerak dalam kul 6petang menuju ke destinasi berikutnya iaitu anta adik aku ke Poli Shah Alam....

Sampai Poli pon dah kul 7lebey...since dah ader kat Shah Alam, aku suh Angah contact kwn kiterorg,Addie....dah lebey 3tahun aku xjumpa dier.....so, dia pon ok, n kami setkan tempat iaitu Bangi Kopitiam di TTDI Jaya, Shah Alam....kul 8lebey, dia datang ngan adik dier...borak2...minum2....citer2 hantu....sedar2 dah kul 10lebey....n Addie mtk diri, ader hal nak jumpa member...yang penting, kiterorg minum free mlm tue....*rugi tol x order makan....hehhe

Malam masih muda time gerak dari Shah Alam tue...so, got another planning...iaitu nak ke Kg Baru...nak g mkn nasik lemak antarabangsa...hehe

Nak dijadikkan citer, xjumpa plak kedai nyer...dah puas pusing2...call2 halim....n so on....last2 jumpa gak..tue pon selepas beberapa kali call halim...

Yang menariknya.....sebenor2nyer kitaorg memang dah lalu kat depan kedai tue, time memula sampai Kg. Baru...Angoh siap cakap lagik kat aku, "Nie Kedai Nasik Lemak Antarabangsa...."...n aku dengan confidentnyer menoleh sekilas sambil memandu, cakap "Bukan nie.....kedai dier lain....!!!"hahha....walhal memang tue la kedai nyer.....aku rasa sebab pikiran aku xtumpu sgt kot time menoleh tue...coz aku tau, kat kedai tue xder toilet...hahhaa...u got what i'm trying to say??? *aku n Along nak g toilet act....air di hujung kapla......hahhahaha

So, pusing la kiterorg kat area tue...pas U-Turn...U-Turn lagik....then call halim...U-Turn lagik....tue la kerja nyer...dh jumpa, parking lak problem....adoiiiii~
Last2 dapat gak parking walaupon agak jauh.....

Abes mkn dah kul 12lebey...so kiterorg decide nak balik...coz Along n Angah kerja keesokannyer....so, kitaorg gerak ke Pandan dulu...antar si Along balik umah....then gerak ke Puchong lak antar Angoh....smpi umah dier pon dah kul 1.50pagi....hahhaa

So, dari Puchong aku gerak balik ke Serdang sorang2....nak dijadikkan citer, tersalah amek jalan la pulak....berlegar2 dalam Putrajaya sorang2...adoiiiiii~dah ler baru pas dengar citer hantu Addie....hahaha...seram beb....

At last, sampai gak ke umah Halim kul 2lebey....penat gilerrrr.....sampai2 jer, xborak pon...terus pengsan....hahaha

20 Sept 2010

Aku bangun2 tido, Halim dah xder...ke mana plak mamat nie..???ruper2nya ke Klinik Kesihatan UPM...amek ubat katanya...so, aku bersiap2 nak ke Genting...packing2 barang....mandi2....gosok2 baju....then ajak Halim n Fikri g lunch kat tempat biasa..PADANG....

Pas mkn2...aku bertolak ke Genting pas antar Halim n Fikri balik.....aku gerak dalam kul 1.15ptg....smpi kat MRR2, ujan lebat ler pulokkk....ingatkan sampai Genting ujan, riso gak...rupanya kat Ampang dah xujan...legaaaaa......

Sampai2 Genting pon dah kul 2.15...daftar....check in....n sempat masuk bilik kejap jer...then turn bawah tuk memulakan kursus...3-5ptg....petang, aku sambung tido...hehe

Kul 8.30mlm....mula balik slot malam...kul 9mlm dah abes...express x????hahhaa...aku suka....so, aku bagi kelepasan pada peserta utk berehat2 atau berjalan2....kami urusetia seramai 9org, g kl...g kedai makan En.Kiman(one of the urusetia, merangkap penceramah...) di Ukay Perdana 4....makan ikan siakap 3rasa,tomyam,kangkung masak belacan, telur bungkus....best2....all is FOC...hahahha

Balik2 hotel pon dah hampir kul 1pagi....scary tol time naik genting....time turun, sopan lagik driver nie bawak keter...time naik genting balik, dah macam naik roller coster kat genting...laju...amek selekoh lak, kalah schumaicher....adoooiiiiiiii~serammm aku......~luckily selamat sampai.....

Then pagik nie start slot kul 8.30pagi, after having a breakfast....kul 9pagi dah abes dah....hahaha...kan aku dah cakap, laju gilerr penceramah @ cikgu kitaorg nie.....yer la....ajar dak2 yang dah bertahun2 dok godey2 sistem nie....mana xlaju ngajar....aku jer yg baru 5bulan kenal sistem nie...hehhee

So, dah xtau nak wat aper, nie la kerja aku....hupdate blog..hehe...n perancangan utk minggu nie dah siap.....bermula ptg nie...haha

21-09-10 : 7pm- ke LCCT amek JOy.....
22-09-10: berjalan2 n bercuti2 ke PD....
23-09-10 : hang out ke mana2 mall....*lom confirm...hehe
24-09-10 : hiking Broga Hills kat Bagan Lalang
25-09-10 : beraya ke Klang, umah Halim n Zuhair
26-09-10 : kenduri kawen Athirudin n beraya ke umah Rahman...n pulang ke Kuantan...

Dats all...hahaha~


~fazli~..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

2 comments:

Anonymous said...

hah .. watpe boss.org kursus, boss curik2 tulang ye?

BuDaK KecHiK said...

hahhaa....sambil2 lerr.....kan byk waktu rehat time tue...hehe