Wednesday, July 8, 2009

AnTaRa KeHeNdaK keLuaRGa & KaTa HaTi...

Hari nie aku still lagi teringat kata2 mak dan family aku malam tadi....semuanya diceritakan pada aku....serba salah aku menjawabnya...semuanya berkisarkan kisah HATI....u know what i mean....kisah org lain, tapi aku yg tersepit....waaaaa.............

Apa pandangan kalian tentang permasalahan yg wujud, iaitu apabila kedua2 family menyukai jika anak mereka digandingkan bersama...????bahagiakah nnti????aku x dapat nak fikir....verryyy bluurrr.....aku x pikir pon lagi pasal nak berumah tangga nie.....aper lagi nak kawen...aku masih muda....huhuhu....br 17tahun...oppppsss...hahhaha

Aku rasa terlalu awal untuk aku fikir pasal kawen..memang x dinafikan usia aku makin meningkat, tp aku muda lagi la weiiii........enjoy pon x puas lagik...hahahha

Semalam kat umah abg & kakak ipar aku, aku di asak dgn bermacam2 soklan....

Mak : Mu da ader makwe ker...???

Aku : /Aper aku nak jawab..???(dalam ati) / Urmmmssss....naper nyer????

Mak : Xder la...ader org suh tanya....

Aku : Saper????

Mak : Ader la......

Aku : Saper?????

Then mak aku bgtau la siapa...terkejut beruk aku.....ruper2nya mak dier salah anggap hubungan aku ngan anak dier.....mak dier plak berkenan kat aku, nak dijadikkan aku menantu.....mak aku pon sama, berkenan nak jadikkan dier menantu....aiseyman.....aper aku nak jawab nie????

memang x dinafikan aku kenal dak tue da lama....lebih dr sepuluh tahun.....n aku ngan dier memang da kawan baik......mak dier salah anggap, dier ingat aku ngan anak dier couple...coz aper2 dier citer kat aku.....n aper2 dier ngadu kat aku...so mak dier anggap kiterorg nie ader chemistry......adooooiiiiiii..........aper aku nak buat......

Mak aku siap cakap, kalo aku nie pompuan, da lama mak dier dtg pinang aku....waaa......lagi la pening......

So smlm aku tipon la dier tanya...ruper2nyer dier pon da tau pasal benda nie....mak dier br call dier malam tadi...adooiiii...kaco betol....banyak yg kiterorg borakkan....aku paham masalah dier...dan aku betol2 tersepit......dier lagi la tersepit....kesian gak aku dgr citernye.....

Dier da ader bf...cuma mak dier kurang berkenan...sebab jauh sgt...org sabah....mak dier plak single parent, so u guyz da bley agak camner perasaan dier kalo anak dier kawen org jauh.....risau la kot....so mak dier kalo bley nak org dekat jer...n pilihan nyer adalah AKU......diulangi....AKU.......aper aku nak buat weiii????

Kalau ikiutkan memang la aku pernah minat dia waktu skolah dulu....tp tue da lama.....tp bila da jadi camnie, masing2 tersepit...mak dier pon suh dier wat solat istikarah.....aku pon dier suh wat solat istikarah.....mtk petunjuk dr Allah....sesungguhnya perancanganNya adalah sebaik2 perancangan.....aku pon tension gak fikir masalah nie....xtau nak luah kat saper....coz aku rasa x ramai yg akan paham kedudukan kiterorg....dan sejujurnya, aku lagi kesian pada dia.....dia lagi la tersepit kalo nak compare ngan aku...tersepit antara permintaan mak dier, dan soal hati dan perasaan dier......

"Ya Allah bantulah hamabaMu.......sesungguhnya Kau lah Yang Maha Berkuasa atas makhlukMu...."


~fazli~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

9 comments:

zuhairbaik said...

wah.. sudah mula berbicara ttg soal hati ni.. explain la elok2 kat semua org.. ni bukan zaman uda dan dara ler.. biar sendri decide sape yg nk dijadikan psgn hidup semati..ke?

Angah Jaja said...

hmmm..when talk about jodoh 1 jer leh dikatakan ek kt sini.."Tuhan bekerja dalam cara yang kita tidak ketahui...setiap yang Dia aturkan dan hasilkan itu sentiasa cantik dan indah"...

WanMS said...

aku pun sama li.. umor mcm kita ni, zaman2 mak ayah kita dah beranak pinak dah. pasal tu yg mrk sibuk2 nk matchmake kita ni. aku pun kena matchmake jgk. taknak2. "keje pun blum. nak jg anak org. ada hati." tu yg u patut jawab kat family u. isk. u dh keje la. silapz..

btw be strong. miss u all the time, my greatest friend on the face of the earth.

Anonymous said...

salam lie....ermmm dah nak kena kawen yer lie....hehehe.....its ur turn kot..kak na pun dah selamat dah....anyway fikirkan yang terbaik n buat yang terbaik...kak dila doakan semoga lie akan dapat petunjuk dari DIA.take care lie...

BuDaK KecHiK said...

salam kak dila....

alamak...lom lagi la kak dila...hehhe...nak tunggu kak dila ngan abg ikan dulu...hihihi

si kosong said...

heh..lei,untung nya ko...nant aku balik bukit kuin kita gather ramai2...

BuDaK KecHiK said...

sham : untung????byk la ko untung...aku yg merasa pedihnyer....hahhaa

misisitukangtulis said...

Versi memujuk > Kita hanya MERANCANG tetapi ALLAH itu SEBAIK-BAIK PERANCANG!

Versi menghentam > Kau terus terang je dgn family kau 'segala skandal' yg ada.. haha

Versi kelakar > Kau kena jadi suami solehah~ ops..haahaa

Anonymous said...

Hurm.... Wan di sini. Bestnye biler dengar lie da nak kawin. bagus la tu lie. Hidup perlu ada hijrah. Tapi kau faham perasaan ko. huhu. Siannye.