Monday, December 28, 2009

MaNusia...MaNusia.....

Adoooiiii......kadang2 penat gak melayan karenah manusia nie yerrr.....hahha

Juz imagine, aku br jer bgtau GPK (Guru Penolong Kanan @ Guru Perut Ke Depan...opppssss) sek aku yang aku nak berenti, terus satu ofis tau....adoooiiiiii.......cepat tol berita tersebar.......

N yang aku pelik nyer, bila aku bgtau yang aku nak berenti tue, dier leh cakap yang dier pon ader dgr.....aku pon xtau mana dier dengar citer tue.....dan yang lagik pelik nyer, dier tanya pindah skolah mana????aiikkkk.....????salah info rupernyer....die ingat aku dapat jadik guru SABK.....lom lagikkk la ustazz......tue baru interview......so aku da bley agak dah siapa yang bwk citer.....manusia...manusia......iskkk...iskkkk.....

Then lagik satu karenah manusia, bila aku masuk pejabat nak antar surat letak jawatan, siap org pejabat tue tanya,

"Berapa gaji...???? mesti tinggi kan dier bagi.....4ribu...???5ribu..???

"Kerja engineer, mesti tinggi......"

OMG......Depa ingat aku nie dah ada pengalaman bertahun2 ka...????iskkk.......iskkk..

Then bila aku cakap biasa jer, depa x caya.....siap datang dekat aku lagi, bisik2 tanya berapa dier bagi......bila dah bgtau baru la senyap.....manusia....manusia.....iskkkkkkk

Memang mentaliti kiter pada ari nie camtu ea???maybe la...for certain people.....iskkkk....iskkkk

Dosa ker erk aku citer nie...???x kot...sekadar berkongsi.....hehehe.


~fazli~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

No comments: